In Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu In Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu

In Rangala

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

04 Mei 2016 | Kenia, Kisumu

4/5/2016
De eerste stagedag begon al vrij vroeg voor sommige, want we moesten al om kwart voor 8 bij het baby home zijn voor het ochtend gebed die sister elke ochtend geeft aan de medewerksters. Na het gebed heeft sister ons voorgesteld aan de collega's, en zijn Anne en ik ( Nien, dat is een bijnaam voor mij de komende 3 maanden om het voor de collega's makkelijk te maken met de 2 Nina's hahah) met Judith meegaan naar de admission room. Hier liggen de aller kleinste baby's, de jongste is 4 maanden en de oudste is ronde de 8/9 maanden oud. In totaal liggen er 12 baby's op deze kamer. Het was het eerste uurtje wel echt even wennen om met baby's te werken in Kenia. Ze gaan hier heel anders met hygiene om als in Nederland. Deze dag zijn we ook al met een babytje naar het ziekenhuis geweest dit zit naast het baby home. Het babytje had hevige koorts en at heel slecht waardoor hij aan een infuus moest. Dit ging allemaal al anders dan in Nederland maar ik vond het wel fijn om toch te mogen zien hoe het hier allemaal te werk gaat. Die avond lekker spaghetti gegeten, dit smaakte goed moet ik zeggen.