week 30-5-2016 t/m 5-6-2016 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu week 30-5-2016 t/m 5-6-2016 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu

week 30-5-2016 t/m 5-6-2016

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 Juni 2016 | Kenia, Rangala

30/5/2016 t/m 5/6/2016
Maandag het was vandaag weer een vrij normale stagedag. De tijd ging ook weer lekker snel voorbij. We hadden vandaag afgesproken om een generale repetitie te houden voor het dansen en zingen van de doop. Dit klonk erg leuk moet ik zeggen.

Dinsdag vandaag is er eigelijk niet echt veel bijzonders gebeurt. Op stage is vandaag ook alles goed gegaan. S'avonds hebben Anne en ik gekookt. We hebben rauwe worteltjes met gebakken aardappeltjes en een biefstukje op. S'avonds hebben we lekker gekletst met z'n 4tjes.

Woensdag er is vandaag eigelijk niet echt iets bijzonders gebeurt. Op stage ging vandaag ook alles weer zoals normaal.

Donderdag vandaag heb ik een deel van de ochtend alleen met 2 collega's gestaan. Anne was namelijk naar het ziekenhuis met een kindje die hier woont. Hij was in het glas gevallen en had een snee net onder zijn oog. Het is nu op 3 plaatsen gehecht. En moet zaterdag terug komen. S'middags hebben we zoals elke middag de was opgevouwen en met de kindje gespeeld. S'avonds hebben Nina en Marielle heerlijke aardappeltjes met gehakt en groentes op. Daarna hebben we de film " Step Up 2 " gekeken.

Vrijdag het is al weer bijna weekend.
Vandaag maar een half dagje stage gelopen. Dit weekend komen Sarah en Marielle niet onze kant op. Dus s'middags niet veel gedaan gewoon een beetje in de zon gezeten en de was gedaan. Ook zijn we nog even naar straat gelopen voor wat tomaatjes en eieren. S'avonds hebben Anne en ik gekookt. We aten rijst met gehakt, tomatensaus en een uitje. Dit smaakte best redelijk. S'avonds heeft Anne nog een heerlijke cake gemaakt. Die hebben we opgegeten tijdens de 2 films die we hebben gekeken.

Zaterdagochtend hadden we afgesproken om niet veel te gaan doen. We hebben dus geprobeerd om uit te slapen. Dit is niet echt iets voor mij, was namelijk al weer erg vroeg wakker. Maar om even lekker te blijven liggen was ook fijn.
S'middags heb ik wentelteefjes gebakken en rond 1 uur hadden we afgesproken om iets met Connie te gaan doen. Dit is namelijk al ons laatste weekendje in Rangla (het platteland) vanaf volgende week zitten we voorgoed in de stad.
Maar eerst nog een vakantie week dan gaan we naar de Massa Mara dit is een gebied waar heel veel wilde dieren leven. Dus we gaan op safari.
Daarom was het wel leuk om nog even iets leuks te gaan doen met Connie. We zijn naar Ugunja geweest hier hebben wat boodschappen gehaald voor de komende week. Ook zijn we over de markt gelopen in Ugunja voor wat groente en fruit. Rond half 5 waren we weer terug bij ons huis.
Nina en ik hebben toch even buiten gezeten en met de kinderen gespeeld. Ook zijn we nog even gaan helpen bij babyhome met kinderen verschonen en eten geven. Dit vonden ze erg leuk dat we dit deden. S'avonds na het eten kwamen we er achter dat de dvd-speler het niet meer deed. Dus we hebben we maar een film op de laptop van Anne gekeken. Rond half 11 zijn we naar bed gegaan.

Zondagochtend hebben we eigelijk ook niet veel gedaan. Heb trouwens weer een poging gedaan om uit te slapen, maar ook deze keer lukte het me niet hahaha.
We hadden vandaag afgesproken om rond 2 uur naar een collega te gaan. Dit werd uiteindelijk half 4 door omstandigheden. Maar toen we er eenmaal waren werden we vriendelijk ontvangen door haar gezin. En hebben een kijkje mogen nemen in het Keniaanse leven. Ook hebben we een heerlijke mini lunch gekregen.
Toen we weer terug naar huis gingen moesten we erg lang wachten op een matatoe (dit is een klein busje) maar de lucht werd als maar donkerder en donkerder. Toen er eindelijk een langst kwam begon het heel heel heel hard te regenen. We moesten dus nog een stukje door de regen lopen om naar huis te gaan. Het had wel iets om door de keniaanse regenen te lopen hahahaha. Eenmaal thuis zijn we alle 4 snel onder een warme douche gegaan. En hebben we niet veel meer gedaan dan kletsen met elkaar.
We zijn op tijd naar bed gegaan. Om al weer aan ons laatste weekje stage te beginnen bij Babyhome.

• 06 Juni 2016 - 20:35

Resy:

Jeetje, jullie laatste week alweer in Rangala, wat gaat de tijd toch snel.
    Nog veel plezier deze week, geniet er nog van!! (maar ik weet ook heel zeker dat je het stage lopen met de gehandicapten, ook erg interessant vind).
    Dikke kus,xx (natuurlijk ook van papa en je zusjes)

• 06 Juni 2016 - 21:37

Fam.de Vooght:

Leuk om je belevenissen weer te lezen. Succes met de laatste week in Rangala, zal wel heel bijzonder worden.
    Groetjes de Vooghtjes

• 06 Juni 2016 - 23:26

Joyce Kustermans:

Hee Nina,

Leuk om je verhalen te lezen!
    Succes met je laatste week bij babyhome!
    Geniet ervan.
    Xxxxx

• 07 Juni 2016 - 00:05

Marij Godrie:

Hee goeike, wat een prachtige verhalen! Alweer een maandje verder. Succes in de stad en een geweldig mooie safari gewenst !! Nina wel een petje opzetten !!! Haha liefs van ons allemaal !!

• 07 Juni 2016 - 08:47

Oma:

Lieve Nina
    Wat een mooie verhalen en belevenissen in dat verre Afrika geniet van de safari
    Liefs van Oma

• 07 Juni 2016 - 09:11

Lieke Mathijssen:

Hee naantje,

Leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet nog maar van je laatste weekje daar en op het platteland.
    xxxx

• 07 Juni 2016 - 09:50

Sabine Van Bergen:

Hee Naantjebanaantje!!

Wat leuk om je verslagen te lezen. Wat een belevenissen daar in Kenia! Zal de komende tijd weer heel anders zijn in de stad, maar wel ontzettend gaaf om het echte plattelandsleven daar ook mee te maken denk ik. Ze zullen jou gaan missen op Babyhome hoor ik al wel! Heel erg veel succes bij de gehandicapte kindjes de komende tijd, maar voor eerst: heel veel plezier en succes op safari! Ennn.. Pas een beetje op jezelf he?

Liefs Wieske xxx

• 08 Juni 2016 - 15:22

Gerda Van Der Meer Kellebeek College:

Hoi! Wat vliegt de tijd toch. Je hebt al aardig je draai gevonden in het Keniaanse leven, en natuurlijk het werken met de kinderen. Geniet nog even in Rangala. En daarna even lekker uitrusten.

Groetjes,