Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Kustermans - WaarBenJij.nu

Rangala

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

05 Mei 2016 | Kenia, Kisumu

5/5/2016
Ook vandaag waren we weer optijd wakker om bij het gebed aanwezig te kunnen zijn. Daarna zijn Anne en ik onze dag weer begonnen bij de admission room. Omdat we al beter wisten hoe het allemaal te werk ging. Was het wat makkelijker om meteen al de dag te beginnen en te helpen. Gelukkig ging het met het zieke kindje vandaag al een stuk beter.
Tijdens onze middag pauze mochten wij terug naar ons huisje om daar te gaan lunchen, tijdens het eten begon het ineens heel hard te stormen en te regenen buiten. De kinderen van het schooltje waren zo binnen haha. Toen het weer wat droger was en wij weer naar onze stage wilde gaan werden we weer enthousiast aangesproken door de kinderen van het schooltje. Ze riepen namelijk allemaal " HELLO HELLO MEZUNGU "dat betekent blanke in het keniaans.
Omdat Consulata nu bij ons sliep hadden wij haar gevraagt of ze voor ons lokaal eten wilde klaar maken. Dit vond ze erg leuk om te doen zei ze. Ze heeft er namelijk voor gezorgt dat sister een kip slachten. Hierbij aten we sikumawiki dat lijkt een beetje op een soort van spinazie, rijst en een tomaten sausje. De kip werd half gekookt aan onze meegegeven en we moesten hem dus nog verder slachten (tenminste Consulata). Het heeft prima gesmaakt, je moest er gewoon niet te veel bij nadenken.

• 24 Mei 2016 - 11:47

Bets Daamen:

een mooie verslag nina veel succes